بهترین دکتر متخصص پروتز ثابت و پروتز متحرک دندان در اصفهان

این مقاله تخصصی در مورد بهترین دکتر متخصص پروتز ثابت و پروتز متحرک دندان در اصفهان نوشته شده است. شاید برای شما هم این سوالات ایجاد شده باشد که بهترین دندانپزشک متخصص پروتز ثابت کیست ؟  پس لطفا تا آخر این مقاله تخصصی , با ما همراه باشید.

بهترین دندانپزشک متخصص پروتز دندان اصفهان

اگر به دنبال بهترین دکتر متخصص پروتز ثابت و پروتز متحرک دندان در اصفهان هستید, ما به شما کلینک تخصصی دکتر دشتی را پیشنهاد میکنیم. دکتر دشتی دارای سابقه درخشان بیش از 20 سال در زمینه خدمات تخصصی دندانپزشکی می باشد  .

پروتز ثابت دندان

شما باید دندان از دست رفته را جایگزین کرده و به دنبال بهترین چیز برای خود هستید؟ در این مورد، شما می‌توانید یک پروتز ثابت دندانی را نصب کنید.
مقاله زیر مشخصه های عمده‌ای از پروتز ثابت دندان،موادی که با آن ساخته شده‌اند، مزایا و معایب را توصیف می‌کند.

پروتز های ثابت دندان چه هستند؟

پروتز های ثابت دندان برای جایگزینی دندان از دست رفته یا آسیب دیده استفاده می‌شوند. آنها به این خاطر آنها را ثابت می‌خوانند که روی یک پایه ثابت نصب می‌شوند، بدین معنا که توسط شخص قابل برداشتن نیستند، که به دندان طبیعی یا ریشه مصنوعی وصل می‌شوند.
انواع مختلف پروتز های دندان:
-کپسول های دندانی
-پل های دندانی
-پروتز های اتصال یافته به ایمپلنت های دندانی
اگر صفحه خارجی دندان توسط پوسیدگی یا عوامل دیگر صدمه زدن آسیب دید، سپس دندان می‌تواند با استفاده از یک کپسول بازسازی یا تقویت شود.
در مورد پل های دندانی، دو دندان مجاور یک دندان باید با کپسول جایگزین شونده به عنوان حمایت کننده استفاده شوند. این دندان مجاور، به هنگام جابجای باید فضای مناسب برای اتصال تاج ها را که به کپسول متصل شده‌اند تا در بالای آنها نصب شوند را تشکیل دهند.
پروتز های ثابت دندان می‌توانند روی ایمپلنت های دندانی هم نصب شوند.
ایمپلنت های دندانی یک ریشه دندان ساخته شده از تیتانیوم هستند و مستقیما روی استخوان های فک بالا و پایین نصب می‌شوند. وقتی ایمپلنت وارد شد، یک دوره 3 تا 6 ماهه باید بگذرد، تا اینکه اجازه دهد که ایمپلنت برای کامل شدن به هنگام ادغام به استخوان ارجاع داده شود.
بعد از هر پروتز ثابت دندانی، هدف گذاشتن کپسول دندانی روی ایمپلنت ها است.
اگر دندان شخص از دست رفت، سپس یک کپسول روی هر ایمپلنت، در جایی که یک تعداد دندان از دست رفته در یک ردیف است نصب خواهد شد، سپس یک پل دندانی می‌تواند با ایمپلنت های باقی مانده اتصال یابد.
مواد
بهترین مواد برای ساختن پروتز ثابت دندانی zirconium-porcelain است: زیرکونیوم برای لایه داخلی و چینی (porcelain) برای لایه خارجی است.
این مواد ضمانت می‌دهد که پروتز سفت و با دوام باقی بماند، در حالی که، در همان زمان آنها ظاهری شبیه به دندان طبیعی برای شما فراهم می‌کنند. علاوه بر این، زیرکونیوم و چینی برخی از مواد زیست سازگار موجود هستند.
زیرکونیوم از آلیاژ های فلز سنتی سخت تر است، و کپسول از زیرکونیوم و چینی ساخته شده است که لبه های سیاه ندارد، و خیلی سخت است که آنها را از دندان طبیعی تشخیص داد.

مزایا و معایب

پروتز های ثابت دندان تعدادی از مزایا را پیشنهاد می‌دهند.
در مورد پل دندانی ساخته شده از زیرکونیوم و چینی مزایا، زیست سازگاری، ظاهر عالی، و با دوام بالا هستند. تنها خرابی این است که دندان مجاور دندان از دست رفته برای نصب پل باید تکمیل شود.
مزایای ایمپلنت های دندانی حتی چشمگیر تر هم هستند، دیدن فرایند ادغام است که اجازه می‌دهد استخوان اطراف ریشه مصنوعی را احاطه کند، یعنی بتواند به صورت دائمی با ایمپلنت دندانی جایگزین شود، و در صورت لزوم برای پل های دندانی بدون ایجاد مزاحمت برای دندان کناری دندان از دست رفته است.
تفاوت بین پروتز های دندانی ثابت و متحرک
پروتز های ثابت به دندان های دائمی ثابت شده روی دندان طبیعی یا ایمپلنت گویند. پروتز های ثابت شامل تاج دندان، پل ها و دندان های ثابت شده روی ایمپلنت های دندانی است. پروتز های متحرک عموما نشان دهنده‌ی دندان های متحرک است و آنها اغلب در مواردی که استخوان های دندانی زیادی از دست رفته باشد که نتوان جایگزینی به جای ایمپلنت های دندانی وارد کرد، اعمال می‌شوند. بیماران می‌توانند آنها را وقتی مناسب بود دربیاورند. منبع
مرجع

پروتز های متحرک دندان

پروتز های چند لایه جزئی قدیمی ترین نوع هستند که اغلب استفاده می‌شوند. آنها با تکیه بر دندان های باقیمانده و پیرامون آنها، جایگزین یک یا چند دندان و ساختار حمایت کننده آنها می‌شوند (استخوان فک و لثه).
پروتز های چند لایه نم‌توانند به طور مساوی فشار فک را که سبب آسیب به دندان های طبیعی و استخوان فک می‌شود را انتقال دهند، که باعث کاهش طول عمرشان می‌شود. بخاطر این است که تاج و پل های ثابت، پروتز های اسکلتی و والپلاست محل مهمتری را از پروتز های دندانی می‌گیرند.
پروتز های اسکلتی جزئی- پروتز های veseel بیشترین کاهش را به دلیل اینکه پایه‌ای از جنس اسکلت فلزی دارند، را داشته است. در تکنولوژی این از پروتز های چند لایه جزئی مدرن تر و از نظر بیولوژیکی قابل قبول تر است. در فیزیولوژی این به صورت کامل نیروی جویدن را بر روی بقیه دندان های طبیعی و استخوان فک تقسیم بندی می‌کند. این برای هر نوع از دست دادن دندان که امکان ثابت شدن با پروتز های ثابت یا ایمپلنت را به هر دلیلی ندارد، مناسب است.
‌پروتز های ترکیبی، ترکیبی از پروتز های ثابت و متحرک هستند. آنها در موارد از دست دادن دندان در ناحیه کناری یا دندان های باقیمانده‌ای که برای ثابت شدن از کیفیت مناسب برای عملیات مورد نظر برخوردار نیستند استفاده می‌شود، و دیگر جایی برای یک ایمپلنت در بخش بدون دندان فک نیست.
فرایند ترکیبی تاج ها و پل ها را روی باقیمانده‌ی بخش های دندان دار و بدون دندان با پروتز های اسکلتی جایگزین می‌کند.
دلایل در نظر گرفتن پروتز های متحرک
هزینه های درگیر با رویه، نوع فرایند مورد نیاز، و راحتی در استفاده، همه‌ی دلایلی است که مردم پروتز های متحرک را در نظر می‌گیرند.
دلایل خاصی که مردم پروتز های متحرک را در نظر می‌گیرند شامل موارد زیر است:
هزینه- دندان های متحرک اغلب هزینه های کمتری نسبت به ایمپلنت های دندانی دارند.
انعطاف برای گذاشتن دندان- معمولا دندان های متحرک می‌توانند دندان های اضافی روی آنها نصب شود، که به بیماران اجازه می‌دهد که در صورت از دست رفتن یک دندان در دندانهای آنها، جایگزین آن کنند.
توانایی نگهداری دندان طبیعی- دندان های بخشیبه بیماران اجازه‌ی نگه داشتن دندان های طبیعی خودشان را می‌دهد.
فرایند بدون تهاجم- برای دندان های متحرک، در صورتی که دندان به تازگی از دست رفته باشد، نیازی به جراحی نیست.
معایب پروتز های متحرک
اگرچه دندان های متحرک ممکن است هزینه‌ی کمتر و فرایند بدون تهاجم داشته باشند، هنوز هم معایبی مربوط به این نوع روش دندان گذاری وجود دارد.
برخی معایب پروتز ها یا دندان های متحرک شامل موارد زیر است:
دوره هماهنگی- در اینجا دوره هماهنگی کوتاهی برای احساس دندان های متحرک نیاز است.
نگهداری- دندان های متحرک در زمان طولانی باقی می‌مانند، اما شما ممکن است نیاز به جایگزینی آنها با گذر زمان و تغییر شکل در دهانتان داشته باشید، یا دندان شما ممکن است تکان بخورد، یا مواد دندان ساخته شده بشکنند.
ساخت پلاک- دندان های متحرک گاهی اوقات با ساخت پلاک باعث پوسیدگی دندان های طبیعی مجاور می‌شوند.
از دست رفتن استخوان.
دندان ها باید شب ها درآورده شوند.منبع
دندان های متحرک ممکن است بهترین گزینه برای شما باشند یا شاید هم نباشند. این مهم است که درباره‌ی گزینه های خود با یک متخصص در زمینه پروتز مشورت کنید.
مرجع